REFERENCE: Co se Vám na soutěži líbilo nejméně?

12.07.2013 01:14

Málo času na splnění úkolů jednotlivých kol. Zadání jsme se dozvěděli v úterý a protože jsme pracovali jako školní tým, museli jsme výsledky kola zaslat už v pátek.

Problém nám dělalo pochopení tabulky příjmů a výdajů.

Na úkoly bylo málo času, bylo téměř nemožné se sejít a řešit úkoly společně, protože každý má své zájmy a vždy měl někdo na odpoledne nějakou aktivitu (kroužky, sport,...) tím spíš, když jsme vesnická škola a každé dítě bydlí v jiné vsi

Neodpovídání na e-maily a místo konání finále

Špatná organizace - otázky mi přišly někdy nesrozumitelné - emaily nepřicházeli kdy měli celkově velmi složité, nepřehledné a zbytečně moc komplikované

Byla to soutěž dosti hektická.

Než jsme pronikli do pravidel a vůbec jak se počítají body, nestíhali jsme bonusové úkoly zpracovat natož odeslat.

Nějak jsme se nevyznali v bodovém a chechtákovém kurzu.

Organizace a průběh finále

Tabulky příliš komplikované

Zadání, nedostatek instrukcí, jak bude soutěž probíhat, chyběly příklady, jak vyplňovat dotazník

Absolutní nedostatek času na zpracování jednotlivých kol a tabulka rozpočtů - složitá, nepřehledná pro menší děti byla soutěž dost náročná, dospělé bavila.

Jediné, co bychom asi mohli vytknout je časové rozvržení soutěže, necelý týden na každé kolo byl opravdu hodně časově náročný. Vzhledem k tomu, že třeba žáci týmu třeba nejsou z jedné třídy, je setkávání docela náročné. Ukončení kol o víkendu též, kdy učitel nemá tolik možností s dětmi spolupracovat.

Myslím si, že jako hra to ujde, je plno jiných her na podobném principu, ale nemá to nic společného s tím aby se děti naučili zacházet s penězi a nemají povědomí o hodnotě peněz.

Časová náročnost - málo času na jednotlivá kola

Vyplňování rozpočtu při každém kole.

Moc nás neoslovila daná pravidla.

Asi zapisování do rozpočtových tabulek - musela nám radit paní učitelka a taky nám to trvalo dlouho.

Na vypracování úkolů bylo málo času. Raději bych to rozdělila na delší časový úsek - např. od října do března. Když vám tam přijdou prázdniny nebo ředitelská volna, nebo nějaký z žáků je nemocný, tak ta skupina nemá prostor to ani odeslat. Dala bych čas na promyšlení úkolu, domluvení se v týmu a čas na vypracování. Hlavně, aby vše probíhalo v klidu a né v takovém chaosu jako tato soutěž. Myslím si, že by to i ty děti pak více bavilo. Bojím se, aby je to do budoucna spíše neodradilo. Ještě jedna věc, než se spustí nějaká soutěž a poměně dost složité tabulky na vypracování, chtělo by to nejdříve skupiny seznámit s tím (nějaký manuál), jak se to má vůbec vyplnit a pak něco spustit. Ty žáci si s tím ze začátku vůbec nevěděli rady, nevěděli co to jsou aktivní a pasivní příjmy, investice... Prostě málo času a nedostatek informací. Ještě ve čtvrtek jste odesílali nějaké opravené informace, ale pak je pouze pátek na domluvení se s týmem. Opět mluvím o čase!!!! 

Časový tlak některé úkoly byly pro nás těžší, ale s tím jsme počítali, protože soutěž byla určena hlavně druhému stupni a náš tým sestával z páťáků, celkově se nám soutěž moc líbila.

Mnoho úkolů a zabralo mnoho času.

Špatná organizace.

Nelíbila se nám časová náročnost - krátká doba v prvním kole, pak už to vyhovovalo.

Byla časově velmi náročná v běžném provozu školy. Žákyně jsem musela uvolňovat z hodin, což vadilo kolegům. Pracovaly i doma, ale každá bydlí jinde, což už byl problém.

Časová náročnost, krátký čas na plnění úkolů, někdy problém s tím, že "Rosťa" to myslel jinak než děti a opravoval věci, které děti poctivě zpracovaly, zkontrolovaly a byly jim opraveny nevíme podle čeho :-( 

Výběr investic 

Překomplikovaná, zmatená, žáci sami poukazovali na to, že při tolika variantách je těžké výsledek nějak objektivně posuzovat, podle mne cílem soutěže mělo být, co nejlépe hospodařit v nějakých daných podmínkách a ne vymýšlet, jaké podmínky by byly ty nejlepší, to opravdu není ze života + úvodního zadání bylo tolik, že si žáci sami svůj profil nepamatovali atd. Krátká časová lhůta pro odeslání. 

 

- soutěž byla jen o tom, mít co nejvíc peněz - je to tak skutečně?
- soutěž nesouvisí s realitou (platy, dovolená v létě)
- žádná situace nebyla o ztrátě zaměstnání, sociálních podmínkách.... prostě mimo realitu
- u potravin - stále stejné, nebylo možné měnit ceny - i když se během roku mění
- investice - bylo řečeno, že každá investice se vyplatí - ve skutečnosti to tak není
- investice do zlata - v reálu se objevilo, že cena zlata je zrovna teď nejnižší, přesto nebylo v soutěži zohledněno
- změna podmínek v průběhu, zmatky
- bonusové úkoly - knížky (opravdu je týmy, které dostaly přiděleno velké množství chechtáků, knížky přečetly? navíc většina knížek ani nebyla vhodná pro žáky ZŠ
- bonusové úkoly - FB - opět velké množství bodů, i když bylo na webovkách řečeno, že členové týmů likejí.... a někdo získal i 30 bodů
- tato nejednoznačnost podmínek vedla k velké nevyrovnanosti přidělení bodů a odskoku týmů
- ceny 

 

Krátký čas v jednotlivých kolech - poměr výdajů na potravina a členů rodiny - organizace finále (mírně chaotické)

Mrzelo mě, že jako dospělá kontaktní osoba jsem měla za úkol pouze přeposílat informace svému týmu, ale do samotného zadání jsem nemohla proniknout, protože úkoly na sebe byly navázané, a tak jsem neměla představu, co vůbec děti řeší. Taky mi připadalo (z toho, co jsem náhodou zahlédla), že úkoly jsou na základní školu příliš složité (mohli by s nimi mít potíže i středoškoláci).

Hodnocení stáhnutých prací, hodnocení přístupu přes facebook

Časově náročné, někdy jsme nestíhali společně plnit úkoly. 

Měli jsme trochu problémy se zadáním v 1. kole při volbě přivýdělků. Ocenila bych trochu více času, abych vše zapojila do výuky. ( na jedno kolo 10 dní) 

Tvorba závěrečné prezentace.

Celková organizace - průběžné upřesňování zadání, časové rozvržení, některé úkoly - focení, natáčení, like na facebooku

Některé věci byly málo promyšlené a nedotažené do konce třeba investice do akcii nákup- prodej , víme že rok je malá doba na investování a některé brigády ???? A ještě si myslíme , že každý by měl na začátku hry začínat se stejnými možnostmi: například stejná rodina ale mohli by si vybrat s více zaměstnání a více kombinací brigád a samozdřejmě bydlení atd. atd

Zpracování chehtáků za mimořádné úkoly až na konci a tím velké zamíchání pořadím, lepší jsou průběžné výsledky ze všeho v tu chvíli odevzdané

V podstatě asi nic. 

Jen malá drobnost - žáci by možná četli i více knih z bonusových úkolů, bohužel byly k nedostání v místě bydliště. To je ale jen taková drobnost, jinak jsme byli maximálně spokojeni.

Vyplňování tabulek. 

Nelibiola se mi obrovská rychlost se kterou vsechny kola probehli nebyl cas si kola dukladne se zaky projit a rpodikutovat moznosti. Asi nereálnost příjmů modelových rodin, hlavně brigád a přivýdělků.

Časová náročnost, ve škole téměř neproveditelné.

 

 

Zpět

Kontakt

yourchance, o.p.s.
Argentinská 38
170 00 Praha 7

+420 603 284 505

 

Další projekty yourchance, o.p.s.:

Zajímavé knížky z oblasti finanční gramotnosti a osobního rozvoje najdete v E-SHOPU YOURCHANCE.

Partneři projektu:

 

yourchance o.p.s. © 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode