Recenze na knížku: Podnikatelský mýtus - Gerber Michael E.

 

Michael E. Gerber je opravdovou legendou podnikání. Magazín INC ho nazval: "Guru malého podnikání". Již před více než 40 lety začal řešit potřeby malých podniků. Došel k důležitému poznatku, a to, že malé firmy/podniky jsou vlastněné především lidmi s technickými dovednostmi s málo obchodními, respektive podnikatelskými a manažerskými dovednostmi, a že majitelé těchto podniků nemají kam jít a za kým jít pro odbornou, smysluplnou pomoc. Michael za léta své působnosti pomohl vlastníkům malých podniků s přetransformováním na podnikání na světové úrovni.

 

A právě o této problematice pojednává kniha "Podnikatelský mýtus". Kniha je rozdělena do tří velkých částí.

  • I. část: Podnikatelský mýtus a malý podnik zejména definuje tři hlavní osobnostní rysy, které hrají v podniku roli, a to osobnost technika, manažera a podnikatele. Dále se zde zabývá vývojem podniku z hlediska jeho dětských let, dospívání, zónou komfortu a zralosti.

  • II. část: Klíčová revoluce: nový pohled na podnik přináší do celého malého podnikání důležitou myšlenku: Pracujte na svém podniku, nikoli v něm.

  • III. část: Budování fungujícího malého podniku je v podstatě praktickým návodem, jak si zajistit fungování malého podniku. Udílí praktické rady zaměřené zejména na strategie, od procesu podnikového rozvoje, přes jeho program, dále specifikuje primární záměr a strategický cíl a posléze přechází k samotným strategiím - organizační, řízení, personální, marketingovou a systémovou, v nichž jedna navazuje na druhou, a současně jsou propojeny.

První část, pro mě v podstatě plná "definic", je velmi dobře napsána, jednotlivé pojmy jsou srozumitelně a "lidsky" vysvětleny, což mi pomohlo v pozdějších kapitolách knihy lépe chápat a rozumět tomu, o čem autor hovoří.

 

Pro mě osobně byla klíčovou záležitostí právě druhá část knihy. Je postavena na myšlence, aby majitelé malých podniků pracovali na svém podniku jako na produktu a nikoli v něm, aby se nestali jeho otroky. Jde zejména o vnímání majitelova sebe sama, protože to, co je majitel, jaký je, jak myslí, jak se chová, to všechno je vidět v jeho podniku.

 

Třetí část na mě působila velice prakticky. Nabyla jsem dojmu, že kdybych si v okamžiku pročítání jednotlivých strategických úkolů vzala tužku a papír, měla bych v podstatě hotovo a sama bych se snad mohla pustit do podnikání.

 

Kniha je napsána velmi pozitivně, dává nám sílu, povzbuzuje nás a pomáhá nám otevírat se sám sobě, a tím realizovat "velké věci". Současně si v ní pan Gerber, lidově řečeno, "nebere servítky", po důkladném vysvětlení problematiky nám klade otázky na tělo a my, ať chceme či nechceme, se jim musíme postavit čelem.

 

Velmi zajímavým prvkem, který provází celou knihu a který jsem osobně velmi ocenila, je současně příběh Sáry, malé podnikatelky s vlastní pekárnou. Pan Gerber s ní vede dialog, ve kterém spolu prochází jednotlivými kapitolami a v podstatě dokreslují čtenáři problematiku. Velmi jemně, nenásilně, ale příkladně a srozumitelně, tak nějak lidsky.

 

Přeji příjemné čtení.

 

Autorka recenze: Ing. Ludmila Čmelíková

 

 

 

Kniha je k dostání v eshopu yourchance.

Citace: GERBER, M. E. Podnikatelský mýtus. Proč většina malých podniků zkrachuje a co proti tomu dělat. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-36-0

 

 

Kontakt

yourchance, o.p.s.
Argentinská 38
170 00 Praha 7

+420 603 284 505

 

Další projekty yourchance, o.p.s.:

Zajímavé knížky z oblasti finanční gramotnosti a osobního rozvoje najdete v E-SHOPU YOURCHANCE.

Partneři projektu:

 

yourchance o.p.s. © 2016 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode