Bonusové úkoly

Milí kamarádi, vítejte na stránce s bonusovými úkoly. Díky těmto úkolům zjistíte, jaké máte možnosti finančního vzdělávání a získávání informací.

Za bonusové úkoly můžete získat další CHECHTÁKY. Jsou rozděleny do 3 kategorií podle stupně obtížnosti - čím obtížnější úkol, tím větší zisk chechtáků.

Jak už z jejich názvu plyne, plnění těchto úkolů je bonusové a tedy čistě dobrovolné. Nicméně když jim věnujete svůj čas, může vás to ve hře posunout na přední příčky – podobně jako v životě: když se budete dále vzdělávat a pracovat na sobě, vždy budete mít větší šanci se uplatnit.

 

Níže najdete kompletní zadání pro bonusové úkoly. Zpracované úkoly zasílejte na adresu soutez.fgds@gmail.com nejpozději do 31. 5. 2015. 

Do předmětu e-mailu VŽDY uvádějte NÁZEV TÝMU, "BONUSOVÝ ÚKOL" a jeho ČÍSLO. 

 

1. KATEGORIE (nejlehčí)

Úkol č. 1 - Internet  

Základním zdrojem informací dnešní doby je zajisté internet. Pokud potřebujeme vědět nějakou novou informaci nebo najít podrobnosti k tématu, které nás zajímá, můžeme to najít přes vyhledavač ve webovém prohlížeči. K informacím na internetu je však potřeba přistupovat obezřetně, protože nemusí být všechno, co se zde píše, pravdivé. Je dobré používat ověřené portály, jakým je např. wikipedia (i wikipedii píší "obyčejní" lidé a můžou se tam vyskytovat chyby - jiní lidé mají ale možnost tyto chyby opravit, proto se databáze informací postupně čistí od nepravdivých informací).

 

Najděte na wikipedii téma stavební spoření a odpovězte na následující otázky:

a) Co je stavební spoření?
b) Kolik procent z cílové částky musí mít člověk našetřeno, aby si mohl si mohl vzít úvěr spojený se stavebním spořením?
c) O jaký typ spoření se jedná (krátkodobé nebo dlouhodobé)?

Úkol č. 2 - Líbí se mi stránka na Facebooku - Finanční gramotnost do škol / Rozpočti si to!

Jedním ze zdrojů informací mohou být i sociální sítě, jakým je např. Facebook. Musíte si ale hledat takové informace, které budou užitečné pro váš další rozvoj. Pokud najdete takovou stránku, kde jsou zajímavé informace, můžete si na Facebooku zajistit pravidelný přísun novinek z této stránky pomocí zakliknutí „Líbí se mi“ („Like“).

Tento úkol je určen hlavně pro dospělého člena/členy vašeho týmu. Poproste jej/je, aby oslovil/i své známé a pomohl/i vám s tímto úkolem. 

Klikněte "Líbí se mi" stránce Finanční gramotnost do škol na Facebooku nebo na nové facebookové stránce Rozpočti si to! (ta je určena hlavně dospívajícím a mladým dospělým)E-mailem napište, pod jakým Facebook-jménem jste "Like" dali. Chechtáky dostanete za každou započatou trojici "Like", tj. za 1., 4., 7. atd. 

Maximální množství chechtáků, které můžete za tento úkol získat, je 5.

Stránky najdete ZDE a ZDE.

Úkol č. 3 - Články

Dobrým zdrojem inspirace a informací jsou články, zvláště ty odborné. Odborné články je nejlepší hledat na odborných portálech nebo v médiích. 

Na portále (www.financnigramotnostdoskol.cz) najděte článek "Dáváte si peníze stranou" a zodpovězte tyto otázky:

a)      Jak zní Pravidlo 10-10-10?
b)      Jakých 5 otázek si musíme položit předtím, než utratím 70% našich příjmů. 

Ve slovníku na portále najděte pojem Podnikatel a zodpovězte následující otázky:

a)      Kde musí být zapsaný osoba, která chce podnikat?
b)      Na základě čeho tato osoba podniká? 

Úkol č. 4 - Kvíz

Kvíz (test) se dá použít k ověření znalostí nebo také k zamyšlení nad daným tématem a získání nových informací.

Zodpovězte otázky mého kvízu, který se týká osobního a rodinného rozpočtu:     KVÍZ.pdf (230 kB)

 

2. KATEGORIE (střední obtížnost)

Úkol č. 5 - Vzdělávací videa

Videa mohou být moderním nástrojem pro vzdělávání či osobní rozvoj. Na internetu najdete nepřeberné množství videí – ať už inspirativních nebo vzdělávacích. I zde je ale zapotřebí dobře vybírat – některá videa totiž slouží jenom pro zábavu. Výhodou videa je spojení různých vjemů – vnímají při něm uši i oči, a to, ať už se jedná o klasické video nebo o komentované obrázky.

Najděte na portále (www.financnigramotnostdoskol.cz) pracovní set pro ZŠ s tématem "Rodinný rozpočet – Osobní finance a hospodaření". Pusťte si video z tohoto pracovního setu a zodpovězte podle něj otázky:

a)      Pan Uhlíř mluvil o plánování výdajů, co říkal ohledně dlouhodobých výdajů
b)      Jaký je rozdíl mezi stavebním spořením (a následném úvěrování) a hypotékou?

Úkol č. 6 - Inspirativní videa

Najděte na portále www.podnikavost.cz inspirativní video „Dluhy final rubicon“ a zodpovězte tyto otázky:

a)      Jaké je první věc zmíněná v tomto videu, pokud si chcete půjčit?
b)      Co následovalo ve videu po radě, že si máte prostudovat všechyn podklady?  

Úkol č. 7 - Webináře

Webinář je moderní forma vzdělávání. Je to seminář/lekce, který probíhá on-line v reálném čase. Účastníci sedí u svých počítačů a komunikují přes speciální aplikaci na dálku s lektory a případně i mezi sebou. Lektoři mají díky aplikaci možnost předvést účastníkům svou prezentaci, jiné dokumenty z počítače či na internetu. Někdy se pojmem webinář označuje také e-learningová lekce formou videa určená pro samostudium.

Najděte si přes portál (www.financnigramotnostdoskol.cz) záznam z webináře Dlouhodobý finanční plán a zodpovězte tyto otázky:

a)      Co je podle Jiřího Vohralíka dlouhodobý finanční plán
b)      Co člověk tvoří současně, když tvoří finanční plán?
c)      Pan Vohralík zmínil, že na účtu má tři rezervy. Krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou. Mohli byste popsat, jak velké jsou krátkodobá a střednědobá rezerva?

3. KATEGORIE (nejobtížnější)

Úkol č. 8 - Hry

Zajímavou cestou, jak se (finančně) vzdělávat, je zahrát si nějakou hru. Hra má tu výhodu, že nové vědomosti a dovednosti získáte zábavně formou zážitku, a tak se vám dostanou lépe pod kůži.  Existuje nespočet her, které vám mohou pomoci nasát do sebe základní znalosti z oblasti financí, ekonomie či podnikání.

Zahrajte si jakoukoliv hru, která rozvíjí finanční (či ekonomickou) gramotnost, a popište její principy a jak se vám její hraní líbí (neboli recenzi). Pokud hraní této hry ještě zdokumentujete fotkami či videem, získáte chechtáky navíc. Obdržíte chechtáky buď za fotografie, nebo za video (video je ohodnoceno lépe). Můžete si zahrát i více her – chechtáky získáte až za 3 zaslané hry.

 

Úkol č. 9 - Prezentace   

Také klasický výklad - prezentace nebo přednáška - nás může obohatit o nové poznatky. Ještě více se přiučíte, když takovou prezentaci vytváříte – při tvorbě si totiž musíte nejen najít veškeré informace k danému tématu, ale také přemýšlet o tom, jakým způsobem téma podáte svým „žákům“.

Vytvořte prezentaci na jakékoliv téma týkající se finanční gramotnosti a tu předneste své rodině, kamarádům nebo jiným lidem. Tuto aktivitu zdokumentujte natočením videa nebo nafocením fotek a zašlete společně s prezentacíMůžete vytvořit i více prezentací - chechtáky dostanete až za 3 prezentace.

Pozn. Prezentace nemusí být vytvořena v PowerPointu, o množství získaných chechtáků však rozhoduje kvalita zpracování.  Úkol lze splnit i tak, že prezentaci vytvoří 1 člen týmu a odprezentuje ji ostatním členům. Zaslání videa je ohodnoceno vyšším ziskem chechtáků než zaslání fotografií. Obdržíte buď chechtáky za fotografie, nebo za video. Prezentace musí být alespoň na 5 minut.

Úkol č. 10 - Deník

Psaní deníku – tedy svého „příběhu“, postupu či dojmů vám může pomoci uspořádat si myšlenky a uvědomit si, co bylo v daném „příběhu“ důležité a co nového jste se naučili.

V průběhu soutěže si pište deník o tom, jak na soutěži pracujete. Práci dokumentujte také fotografiemi. Deník s fotografiemi nám na konci soutěže zašlete.

                Pozn. Deník bude ohodnocen podle kvality (rozsahu) zpracování.

 

Provozovatel portálu a soutěže:

PARTNEŘI SOUTĚŽE:

 
 
 
      
    
 
   
 
 
 
    
 
 
 

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI:

                     

Kontakt

yourchance, o.p.s.
Argentinská 38
170 00 Praha 7

+420 603 284 505

 

Další projekty yourchance, o.p.s.:

Zajímavé knížky z oblasti finanční gramotnosti a osobního rozvoje najdete v E-SHOPU YOURCHANCE.

Partneři projektu:

 

yourchance o.p.s. © 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode